Į švietimo pokyčius turėtų įsitraukti ne tik valstybinės institucijos, nevyriausybinės organizacijos, bet ir verslo atstovai bei visuomenės lyderiai – apie tai kalbėta projekto „Renkuosi mokyti“ surengtoje diskusijoje.

Elena Aleknavičienė, Vilniaus prekybos paramos fondo „Dabar“ direktorė pabrėžia, kad vienas pagrindinių švietimo sistemos uždavinių yra ugdyti laisvus atsakingus žmones:

„Fondas atliko savo veiklos reviziją 2016 m. pradžioje. Peržiūrėdami ligtolines veiklas, mes supratome, kad norime pakeisti pagrindinį darbo principą – pritaikyti meškerės, o ne žuvies principą. Mums svarbu padaryti poveikį, suteikti impulsą pokyčiams visuomenėje. Pradėjome nuo balto lapo ir tiesiog daug svarstėme, kokią sritį pasirinkti: gal meną, gal sportą, o gal prisidėti prie iniciatyvų, kurios sprendžia socialines problemas.

Viduje bediskutuodami supratome, kad jei švietimo sistema ugdytų laisvus atsakingus žmones, žmones, kurie būtų pasiruošę globaliems iššūkiams, mes tiesiog turėtume mažiau problemų kitose gyvenimo srityse.

Mūsų svajonė – prisidėti gerinant švietimą Lietuvoje, visoje Lietuvoje ir kiekvienoje mokykloje. O noras, realus čia ir dabar yra parodyti, kad tos mokyklos, tos mokyklų bendruomenės, kurios dalyvauja projekte, yra pajėgios su tais resursais, kuriuos turi, su tais žmonėmis, su tais vadovais, su tais finansiniais ištekliais padaryti pokytį, išspręsti problemą, parodyti, kad mes esame įgalūs patys veikti ir keisti situaciją.

Aš manau, kad verslo žmonės kaip ir visi kiti mato tas pačias problemas. Iš tiesų verslas Lietuvoje šiuo metu yra tiek subrendęs, kad gali prisiimti atsakomybę už tą aplinką, kurioje veikia.

Video interviu žiūrėkite čia.